Veelgestelde vragen

01. Algemene informatie
1.1 Heeft Wooncentre Condor een showroom?
Wooncentre Condor heeft een grote showroom waar u een deel van de collectie fysiek kunt bekijken en inspiratie op kunt doen. Natuurlijk staan onze medewerkers altijd voor u klaar om persoonlijk advies te geven over uw inrichting. Tijdens onze openingstijden bent u van harte welkom aan de Groenelaan 49 in Schiedam.
1.02 Waar kan ik de privacy policy van Wooncentre Condor lezen?
Lees hier de privacy policy van Wooncentre Condor.
1.03 Waar kan ik de algemene voorwaarden van Wooncentre Condor lezen?
Lees hier de algemene voorwaarden van Wooncentre Condor.
1.04 Zijn jullie ook op zondagen geopend?
Wooncentre Condor is op zondag gesloten.
Onze openingstijden kunt u hier vinden.
1.05 Wat is de klanttevredenheid en hoe meten jullie dat?
Klanttevredenheid staat bovenaan voor Wooncentre Condor. Het meten van de mate van tevredenheid van bezoekers en bestaande klanten is daarom heel belangrijk. Hiervoor hebben wij een onafhankelijke klantbeoordeling site ingeschakeld om duidelijkheid te geven voor ons, maar ook voor de klant.
1.06 Wat zijn de voordelen van Zonnepanelen Centra?
Wooncentre Condor biedt een enorme collectie woonmeubels en huisartikelen voor een zeer scherpe prijs. Iedereen kan bij ons terecht, of u nu houdt van een klassieke of moderne uitstraling. Ook heeft Wooncentre Condor wekelijks nieuwe producten in de aanbieding staan voor extra voordeel.
02. Mijn account
2.01 Moet ik een account maken alvorens ik kan bestellen?
Nee, u hoeft geen account aan te maken om een bestelling te plaatsen in onze online shop. U kunt ook een éénmalige bestelling plaatsen bij Wooncentre Condor.
2.02 Wat zijn de voordelen van mijn account?
Met een account op Wooncentre Condor kunt u uw gegevens opslaan om sneller bestellingen te kunnen plaatsen. Daarnaast heeft u inzicht in uw bestelgeschiedenis en online facturen.
2.03 Hoe maak ik een account aan?
Configureer hier uw account voor Wooncentre Condor. Vul uw gegevens in om het proces van aanmelding te voltooien.
2.04 Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Uw aanvraag voor het verwijderen van uw account kunt u via de e-mail sturen naar klantenservice@wooncentre.nl. Wij streven ernaar uw aanvraag voor het verwijderen van uw account binnen 48 uur te verwerken.
2.05 Hoe moet ik inloggen/uitloggen?
Rechts bovenin op onze website kunt u klikken op ‘’Mijn account’’. Op deze pagina kunt u uw inloggegevens invullen om daarna uw winkelervaring te vervolgen terwijl u ingelogd bent.
2.06 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
U kunt uw wachtwoord opvragen door een e-mail te sturen naar klantenservice@wooncentre.nl. Houd er rekening mee dat u moet e-mailen vanaf het e-mailadres dat gebruikt is om het account aan te maken.
2.07 Hoe moet ik mijn gegevens wijzigen?
Uw gegevens zijn eenvoudig te wijzigen. Nadat u bent ingelogd ziet u gelijk uw gegevens in het beginscherm. Onder uw gegevens ziet u de optie om deze te wijzigen.
03. Bestelproces
3.01 Hoe plaats ik een bestelling bij Wooncentre Condor?
U kunt bij ons op verschillende manieren een product bestellen:
1) U kunt een bestelling plaatsen in onze webshop;
2) U kunt een e-mail sturen met uw bestelling naar info;
3) U kunt telefonisch een bestelling plaatsen;
4) Uiteraard kunt u ook langskomen in onze showroom in Schiedam.
3.02 Hoe veilig is bestellen bij Wooncentre Condor?
Wooncentre Condor biedt u in samenwerking met Mollie verschillende betaalmogelijkheden waarmee u online eenvoudig, snel maar vooral ook veilig en betrouwbaar kunt betalen. Wij hebben het COMODO® SSL certificaat en garanderen u daarom beveiligde betaling van uw online aankopen. Hierdoor zal alle informatie tijdens het transport vertrouwelijk blijven, versleuteld over het internet verstuurd worden en niet leesbaar zijn door derden.
3.03 Hoe volg ik mijn bestelling?
U ontvangt een Track & Trace code zodra uw bestelling is opgehaald in ons magazijn door de bezorgdienst. Als uw producten worden bezorgd door de bezorgdienst van Wooncentre Condor, dan krijgt u per mail de datum toegestuurd en telefonisch wordt uiterlijk een dag van tevoren een tijdvak doorgegeven.
3.04 Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Wilt u uw bestelling annuleren? Stuur dan een e-mail naar onze klantenservice via de contactpagina met daarin uw verzoek om uw bestelling te annuleren. Vergeet niet uw factuurnummer te vermelden.
3.05 Kan ik mijn bestelling ook telefonisch plaatsen?
Ja, dit is ook mogelijk. Er wordt telefonisch een factuur met u opgesteld, welke u per e-mail zult ontvangen.
3.06 Kan ik mijn bestelling aanpassen?
U kunt uw bestelling aanpassen indien deze nog niet verstuurd is vanuit ons magazijn. Stuur een e-mail of bel ons met uw verzoek. Vergeet niet uw factuurnummer te vermelden.
3.07 Hoe krijg ik een factuur?
U krijgt uw factuur per e-mail als u uw bestelling plaatst via de webshop.
04. Voorraad en levering
4.01 Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Uw bestelling wordt bezorgd door de bezorgdienst van Wooncentre Condor zelf, of door één van onze externe bezorginstanties. De bezorginstantie wordt altijd duidelijk aan u vermeld, in de email die u wordt toegestuurd na de bestelling
4.02 Kan ik ook een ander afleveradres opgeven?
Het is mogelijk om uw bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Dit kunt u aangeven bij de bestelling zelf.
4.03 Hoe veilig wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt met de grootste zorg ingepakt en verzekerd verzonden. Zo bent u er zeker van dat uw bestelling in nette staat bezorgd wordt. Mocht het product toch beschadigd zijn, dan dient u het product aan de deur te weigeren en zorgen wij voor de verdere afhandeling. Treft u schade aan na het openen van uw pakket? Dan kunt u een e-mail sturen naar onze klantenservice. Dit dient u te doen binnen 24 uur.
4.04 Wat zijn de verzendkosten?
Lees hier meer over de verzendkosten.
4.05 Met welke transportbedrijven levert Wooncentre Condor de producten?
Wooncentre Condor heeft een eigen bezorgservice maar wij leveren ook met de volgende logistieke bedrijven: DHL en Sanders Fritom. Sommige producten en/of onderdelen worden rechtstreeks door de fabrikant bij u afgeleverd.
4.06 Op welke tijden wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt geleverd op werkdagen tussen 09:00 en 19:00 uur door onze eigen bezorgdienst of een externe bezorgdienst.
4.07 Kan ik een andere afleverdatum kiezen?
U kunt uw gewenste leverdatum altijd aangeven bij ons, zodat de afdeling Planning hier rekening mee kan houden. Als u op de webshop een bestelling plaatst kunt u op de kalender aangeven op welke dag u uw bestelling zou willen ontvangen. Als deze optie niet wordt gegeven, kunt u uw voorkeur alsnog doorgeven in het vakje "Opmerkingen".
4.08 Wat als mijn bestelling niet binnen de vooraf gestelde levertijd binnenkomt?
Wij doen ons uiterste best om de bestellingen binnen de vooraf gestelde levertijd te bezorgen. Wanneer de levering vertraging oploopt, proberen wij dit tijdig aan u door te geven met de aangepaste levertijd. U kunt ons ook altijd telefonisch, via de live chat en via de e-mail bereiken.
4.09 Wat moet ik doen als mijn bestelling niet geleverd is?
Neem contact op met Wooncentre Condor. Wellicht is er een onverwachte vertraging ontstaan, of is er iets mis gegaan met de planning.
4.10 Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Het is ook mogelijk om uw bestelling op te halen. Neem telefonisch contact op met Wooncentre Condor om het afhaalmoment af te stemmen.
4.11 Levert Wooncentre Condor ook in het buitenland?
Ja, Wooncentre Condor levert ook in België.
4.12 Bezorgen jullie ook op zaterdag en op zondag?
De bezorgservice van Wooncentre Condor bezorgt ook op zaterdagen. Helaas bezorgen wij niet op zondagen.
4.13 Kan ik een tijdstip aangeven wanneer de bezorging zou moeten plaatsvinden?
U kunt een tijdvak aangeven zodat de afdeling Planning hier rekening mee kan houden. Mocht uw voorkeur onverhoopt toch niet gerealiseerd kunnen worden, dan zal er contact met u opgenomen worden.
05. Betaalmethoden
5.01 Welke betaalmethoden bieden jullie aan?
Bekijk hier al onze betaalmethoden met duidelijke uitleg erbij.
5.02 Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Zodra u het bedrag voldoet via overboeking verwachten wij dit binnen 3 werkdagen te ontvangen, met uitzondering op "Overboeking direct". Zodra de betaling bij ons binnen is, ontvangt u de factuur per e-mail.
5.03 Hoe kan ik een kortingscode inwisselen bij mijn bestelling?
In de winkelwagen kunt u uw kortingscode invullen voordat u de betaling gaat uitvoeren.
5.04 Hoelang is mijn kortingscode geldig?
De kortingscode die u ontvangt is 7 dagen geldig.
5.05 Kan ik ook achteraf betalen?
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om achteraf te betalen. Wij streven ernaar dit in de toekomst toe te voegen aan onze lijst met betaalmethoden.
5.06 Kan ik ook gespreid betalen?
Helaas is het op dit moment niet mogelijk om in termijnen te betalen. Wij streven ernaar dit in de toekomst toe te voegen aan onze lijst met betaalmethoden.
06. Garantie en defect
6.01 Wat zijn de garantie- en servicevoorwaarden?
Lees hier de garantie- en servicevoorwaarden van Wooncentre Condor.
6.02 Wat zijn de garantievoorwaarden bij Wooncentre Condor?
Naast de wettelijke garantie, heeft u bij ons recht op maar liefst 2 tot 10 jaar garantie op fabrieksfouten, vanaf de dag dat u het product in huis heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
6.03 Wat houdt de fabrieksgarantie in?
Als het product binnen de garantieperiode kapot gaat, dan ligt de bewijslast bij de verkoper/fabrikant. Die zal moeten bewijzen dat het defect ontstaan is door toedoen van de koper. Na de garantieperiode ligt de bewijslast bij de koper.
6.04 Wat is inbegrepen bij de fabrieksgarantie en wat is uitgesloten?
Als het probleem met het product gerechtvaardigd is binnen de garantietermijn, komen de kosten van de onderdelen voor rekening van Wooncentre Condor.

Beschadigingen door opzet, nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage en beschadigingen door het niet, of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing zijn uitgesloten van de garantie.
6.05 Ik heb een beschadigd product of beschadigde onderdelen ontvangen, wat nu?
Dit dient u binnen 24 uur te melden bij Wooncentre Condor. Wij vragen u afbeeldingen toe te sturen met uw factuurnummer erbij. Dit kan naar het e-mail adres klantenservice@wooncentre.nl.
6.06 Mijn product is kapot gegaan, wat moet ik doen?
U kunt een e-mail sturen naar klantenservice@wooncentre.nl. De specialisten zullen kijken of de situatie onder de garantie valt. Zo niet dan zullen zij een prijsopgave voor u maken van de beschadigde/kapotte onderdelen. Deze kunt u dan bekijken voordat u een keuze maakt om tot koop over te gaan.
07. Retourneren
7.01 Wat houdt het 14 dagen retourrecht in?
Wanneer u een product koopt bij Wooncentre Condor en hier niet helemaal tevreden mee bent, heeft u het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen te ontbinden. Nadat u dit aan ons heeft laten weten, heeft u nog 14 dagen om de producten terug te sturen. In artikel 6 van onze algemene voorwaarden leest u meer over uw retourrecht. Wij zullen het volledige bedrag van uw aankoop inclusief de eventuele verzendkosten voor de heenzending zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen terugstorten op uw rekening. De retour kosten komen wel voor uw rekening.
7.02 Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
U kunt uw retour laten verwerken door een e-mail te sturen naar klantenservice@wooncentre.nl. U ontvangt per e-mail het retourformulier inclusief de bijbehorende instructies.
7.03 Kan ik mijn product omruilen?
Dit is natuurlijk mogelijk zolang u het binnen de 14 dagen retourrecht doet. Ook mag het product niet beschadigd zijn of uit de originele verpakking gehaald zijn.
7.04 Hoe krijg ik mijn geld terug?
U dient aan te geven te willen retourneren via onze klantenservice e-mail: klantenservice@wooncentre.nl. Vervolgens ontvangt u een e-mail met een retourformulier en verdere instructies.
7.05 Welke voorwaarden zijn verbonden aan retourneren of ruilen?
Lees hier de voorwaarden die verbonden zijn aan retourneren en ruilen.
7.06 Zijn er kosten verbonden aan het retourneren of ruilen?
Er zijn kosten verbonden aan retourneren. In sommige gevallen neemt Wooncentre Condor de kosten op zich.
7.07 Hoe kan ik mijn retourzending volgen?
Dit verschilt per maatschappij waarmee het product terug gestuurd wordt. U kunt het natuurlijk altijd navragen bij de bezorgdienst waarmee u het product retour stuurt.
7.08 Ik heb een product geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wij doen ons uiterste best om het bedrag direct terug te crediteren. De wettelijke regeling hiervoor is uiterlijk 30 werkdagen.
7.09 Krijg ik een bevestiging van mijn retourzending?
Ja, u ontvangt een bevestiging van uw retourzending zodra uw retour is ontvangen door Wooncentre Condor.
7.10 Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt?
Dit gebeurt binnen 7 werkdagen.
08. Installatie & Onderhoud
8.01 Moet ik mijn product zelf monteren?
De meeste van onze producten worden als bouwpakket geleverd met een Nederlandstalige handleiding in de doos. Wij raden wel altijd aan om een professionele monteur er naar te laten kijken.
8.02 Is het ook mogelijk om mijn producten gemonteerd te krijgen?
Wooncentre Condor biedt zelf geen montage. Wel kunnen wij u altijd installatie- en klusbedrijven aanraden waar wij goede ervaringen mee hebben.
8.03 Ik heb bevestigingsmateriaal over, hoe kan dat?
Uw pakket met bevestigingsmateriaal wordt voor meerdere producten gebruikt, daardoor is het heel goed mogelijk dat u wat overhoudt.
09. Contact
9.01 Hoe kan ik contact opnemen met Wooncentre Condor?
Wooncentre Condor bied u een uitermate goede klantenservice die u niet gewend bent van een online shop. Op onze website vindt u antwoorden op vrijwel al uw vragen. U kunt uw vraag ook stellen via info@wooncentre.nl. Tijdens onze openingstijden zijn wij ook telefonisch bereikbaar op telefoonnummer +31(0)10 - 761 93 28.
9.02 Hoe kan ik een klacht indienen bij de geschillencommissie?
Heeft u een klacht? Een klacht kunt u indienen via onze e-mail: klantenservice@wooncentre.nl. U ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijk antwoord op uw klacht. U kunt zowel een klacht over onze producten als de dienstverlening indienen. Na het indienen van de klacht krijgt u een ontvangstbewijs teruggestuurd via de e-mail. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/.)
9.03 Wat zijn jullie openingstijden?
Voor onze openingstijden verwijzen wij u graag door naar "contact" pagina op onze website.
10. Product zoeken
10.01 Hoe zoek ik een product?
U kunt heel gemakkelijk producten opzoeken op onze website. Op onze homepagina staan alle producten verdeeld in groepen. Ook kunt u gebruik maken van onze geavanceerde zoekbalk.