Annuleren & Retourneren

Het is mogelijk uw bestelling te annuleren. Wij verzoeken dit altijd z.s.m. aan ons per email door te geven onder vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder wij namelijk uw annulering ontvangen, des te eerder wij de verwerking kunnen stopzetten. Bestellingen die reeds verwerkt zijn, kunnen niet meer worden geannuleerd. U kunt bij ontvangst wel de artikelen retour sturen. Bekijk hiervoor ons retourbeleid. Eventuele verzendkosten zijn dan voor eigen rekening en worden niet aan u geretourneerd. Zodra uw bestelling succesvol is geannuleerd, komt uw betalingsverplichting te vervallen. Eventuele betalingen worden dan zo spoedig mogelijk teruggestort. Het termijn van terugstorten varieert per betaalmethode.

Uw bestelling geannuleerd door Wooncentre Condor
In enkele gevallen komt het voor dat wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren. Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:

  • Het artikel is (toch) niet leverbaar
  • De adresgegevens zijn onduidelijk of incorrect

Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het reeds betaalde bedrag terug.

Retourneren
Het is altijd mogelijk dat het door u bestelde product niet aan uw verwachting of wens voldoet. Bij Wooncentre Condor kunt u binnen 14 kalenderdagen na levering het artikel retourneren. Indien uw retourzending voldoet aan de voorwaarden (zie onderstaand), kunt u vervolgens het geld terug krijgen. Klik hier om retour aan te vragen.

Randvoorwaarden
Het artikel mag retour gestuurd worden:

  • binnen 14 kalenderdagen na levering;
  • als het compleet en onbeschadigd is;
  • als het ongebruikt en niet gemonteerd is geweest;
  • in de originele verpakking, indien redelijkerwijs mogelijk (hier mag niet op geschreven worden);
  • De originele verpakking uitsluitend dichtplakken met transparante tape. Graag geen zwarte of grijze duct tape gebruiken;
  • producten die speciaal voor u zijn vervaardigd, zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht.

Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht de schade in rekening te brengen.

Retouradres
Retouren mogen onder bovenstaande voorwaarden worden verzonden worden naar:

Wooncentre Condor
t.a.v. afdeling klantenservice
Groenelaan 49
3114 CB Schiedam

Retour sturen
Wettelijk heeft u een herroepingsrecht van 14 dagen. Deze termijn gaat in op het moment dat alle artikelen uit de bestelling geleverd zijn. Middels een retouraanvraag kunt u aangeven dat u gebruik maakt van uw herroepingsrecht.

Tijdens de bedenktijd (14 dagen na ontvangst van uw product) mag u het product gebruiken zoals u dat in de winkel zou doen. Echter, wordt het product zodanig gebruikt dat het niet meer in ‘winkelstaat’ is, dan kan het zijn dat u minder geld voor het product terugkrijgt.

Kosten retourneren
Wanneer u een artikel wenst te retourneren dan kunt u deze zelf terug brengen in een van onze showrooms. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Aan het retour sturen van producten zijn helaas wel kosten gebonden. Deze worden niet door ons vergoed. Wooncentre Condor vergoedt alleen de kosten van het artikel + verzendkosten 'heen'. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Afhankelijk van het product kunt u deze per PostNL of transportbedrijf naar Wooncentre Condor op laten sturen. Deze kosten variëren van €6,95 tot €99,95 afhankelijk van het product.

Afhandeling
Nadat u van ons een retour formulier hebt ontvangen, of u heeft aangegeven dat u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, dient uw bestelling of het desbetreffende gedeelte daarvan binnen 14 kalenderdagen bij Wooncentre Condor ontvangen te zijn. U kunt eventueel ook zelf het modelformulier voor herroeping gebruiken om aan te geven dat u van de koop afziet. Bij het ruilen van een artikel vragen wij om het bewuste product eerst retour te sturen alvorens het nieuwe product ingepland wordt voor verzending. Het verwerken van retouren kan maximaal 2 weken duren. Zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, storten we het geld terug op uw rekening. Wooncentre Condor behoudt het recht om te wachten met betalen totdat het product binnen is of u, de klant, heeft aangetoond het product te hebben verzonden. Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op.